joi, 10 ianuarie 2013

Vipera şi mielul - Fabulă



Şade vipera în iarbă,
Chip dulce, un îngeraş!
Pândind viclean, cum aleargă,
Un miel liber pe imaş.
*
Cu naturaleţe sare,
Şi se propti lângă el.
Mielul zăpăcit tresare,
Şi s-a înmuiat niţel.
*
Confuz de-aşa năvălire,
S-a retras vreo doi, trei, paşi.
Ea-l ţinti cu-nvăluire,
Cu ochi şireţi, pătimaşi.
*
Unduindu-se năpârca,
I se-ncolăci regeşte,
De picioare. Cioara, hârca,
Spuse: "Hm, te ameţeşte!"
*
Clipă nefastă! Mârşava,
Şuieră cu glas mieros:
-Nu te-nfrăţi cu zăbava,
Eşti tânăr, şarmant, frumos,
*
Iar eu o neprihănită,
Ca Fecioara-Preacurată,
(Anihilare vădită!)
N-am nici limba despicată!
*
Ia-mă, ţine-mă la sân,
Şi mă fă femeia ta,
N-am nimic, doar suflet bun,
Te-oi iubi şi respecta...
*
Cu nesaţ i-ascultă vorba,
Mielul pe loc se topi,
Chiar de-i şopoti şi cobra:
-Fugi că te va nimici!
*
Vipera, vă jur pe viaţă,
Avea nişte ochi în cap,
Că băgă subtil, în ceaţă,
Şi-un tartor, pe boss-ul Drac!
*
Bietul miel, ademenit,
De frumosul ei slogan,
Îi promise, negreşit,
Că-i va lua şi Merţan.
*
Reptila se cuibărise
Lângă pieptul primitor,
Îl stoarse, secătuise,
Şi-i sorbi nopţi de amor...
*
După huzur extrafin,
Lângă mielul credincios,
Şerpoaica-i turnă venin,
Căzând în trai vicios.
*
Ce păcat, iubirea sa,
Sinceră, o scrijelise.
Destrămând-o. (Nu-i păsa!)
Căci voit o murdărise...
*
Ca o morală:

Dup' această întâmplare,
Un lup sur a decretat:
-Să iubeşti o târâtoare,
Să dormi şi cu ea în pat,
Trebuie să fii prea bun,
Ori de dragoste nebun!
Are glasul ca şi mierea,
Iar sufletul ca şi fierea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu