marți, 8 ianuarie 2013

Hienele - Pamflet



Într-o noapte m-oi preface,
C-am murit în bună pace,
Şi-am uitat, ah, pui de drac,
Testamentul să mi-l fac!
*
Aţi boci cu-atâta jale,
Mai să mă salt în picioare!
Dar voi sta înţepenită,
Să văd cât am fost iubită!
*
Rudele, cernite, toate,
Şuşotind îşi vor da coate:
"Avea bani, draga de ea,
Sigur mi-a lăsat ceva!"...
*
Vară-mea, lacomă tare,
S-ar preface, la picioare,
Că-mi aşează pânza mea,
Şi în sine-ar blestema:
*
"De nimic nu mi-ai lăsat,
Să te transformi în gândac,
Să te înghită o cioară,
C-ai uitat că îţi sunt vară!"
*
Sora mea, ca o dulceaţă,
Îmi va trânti peste faţă,
O eşarfă deasă, mare,
Vrând precis, să mă omoare!
*
Bunica, cu basma neagră,
Ar striga că i-am fost dragă,
Dar s-ar uita câş, ca beată,
Scuturându-mă-nciudată:
*
"Mi-ai luat moartea, copilă,
Sunt bătrână, cam senilă,
Zăbăuco, tu, scrântito,
Moartea mea, mi-ai şterpelit-o!"
*
Şi bunicul s-o-ntreba:
"Oare ce îmi va lăsa?
De nimic nu voi primi,
Cu cârja o voi ghionti!"
*
False-rude, depărtate,
Se vor târâ şi pe coate,
Doar s-ajungă la pomană,
Smiorcăindu-se-n năframă!
*
O, nici unul nu-i mai breaz,
Cred c-aş crăpa de necaz,
M-oi abţine, de-o să pot,
Să nu-i plesnesc peste bot!
*
Tata, săracul de el,
Gârbovit şi mititel,
Va plânge, dar cu durere,
Şi nimica nu mi-o cere!
*
Dar dintre toţi, mama mea,
M-o jeli de m-oi sălta,
Şi îi va uimi pe toţi,
Că m-a ridicat din morţi!
.....................................
*
Fir-aţi să fiţi de hiene,
Cu lăcomia în vene!
Decât rudă cu săracu'
Lacom...mai bine cu Dracu'!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu