joi, 10 ianuarie 2013

De la fustă scurtă... Pamflet



Un văduv blajin, bogat,
Cum-necum, s-a însurat,
C-o fată, un giuvaier,
Cu picioare pân' la cer!
*
Fustă are, parcă n-are,
O petală de cicoare!
O fi criză şi-n câmpie,
Şi face economie!
*
Moşu' nu-i prostuţ, doar moale,
Vede cum îi bagă-n boale,
Pe babaci şi beţivani,
Un spectacol fără bani!
*
S-a holbat Orbu' şi vede,
Doamne, nu-i vine a crede,
L-a-nsoţit o viaţă-ntreagă,
Doar bastonul ca să meargă!
*
Fluieră la Surdu-i face 
Semne: -Bă, ia dă-te-ncoace!
Ăsta-i şi mai uluit:
-Vărule, te-am auzit!
*
Să n-audă? Ce-ntrebare,
Când trec doar două picioare.
Doar picioare, căci un unchi,
Îi ajunge la genunchi!
*
Moşu-i jenat. Închircit,
Într-o noapte i-a-nădit
Fusta c-o pânză de sac,
Împungând, oftă posac:
*
"Off, ce chestii moi, lucioase,
Delicate. Greu se coase!
De aceea le fac mici,
De la dosuri, la burici!"
*
În zori parcă e tornadă,
Fătuca goală în stradă,
Îi trântise fusta-n cap:
-Poart-o tu,  moş prostănac!
*
Cum s-o ţin aşa pe mine,
Mă muşcă parcă e câine!
Îmi irită pielea fină,
Ce, sunt o babă senilă?
*
Sărăcuţu-i năucit:
-Bobocel, ce am greşit,
Iartă-mă, nu sunt dibaci,
Aoleuu, i-am făcut craci?!
*
Ies curioşii la porţi,
Femei, bunici şi nepoţi...
Unii râd pe înfundate,
Alţii sunt ciupiţi de spate!
*
Şuşoteau nişte vecine:
-Ce-n oraş este ruşine?
Iar pe soţi îi îmboldeau,
Ca nişte tonţi se uitau!
*
-Uite la el, spurcăciune,
Acuş moartea îl răpune,
Şi cască gura la fufe,
Ia s-o chemi să-ţi spele rufe!
*
Una, şi mai înfocată,
Îl târăşte înciudată:
-Treci în casă hodorog,
Că acuş te las olog!
*
Babele-şi fac cruci, ori scuipă,
"Piei drace, tută, năpârcă..."
Îşi trag năframa: -Măi fată,
Trebuieşti exorcizată!
*
Ce-a urmat, mare păcat,
Moşu' făcu preinfarct,
Bălmăji cu glas scăzut:
-I-am făcut tivul prea scurt..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu