miercuri, 9 ianuarie 2013

Viaţa-i târfă mincinoasă!



Treci prin ea, sau ea prin tine?
Când pluteşti pe valuri line,
Când te doboară, făţiş,
Băgându-te-n hău, hăţiş!...
*
Viaţa-i târfă nemiloasă,
Cu toane, pretenţioasă,
Ori ieftină de doi bani,
Ca o viaţă de golani!
*
Azi te răsfaţă, te-nalţă,
Mâine în nămol, o zdreanţă!
Dintr-un om cult, înstărit,
Devii milog jerpelit!
*
Ai la feţe, viaţă dragă!...
Pizmuieşti. Ca drept dovadă,
Mă seduci şi mă trădezi,
Târfo, mă discreditezi!
*
Nu te disculpi niciodată
Când greşeşti. Ba înciudată,
Să nu mă răscol vreun pic,
Loveşti să mă faci mai mic!
*
Viaţă, o şireată târfă!
Mă scufunzi în scandal, bârfă,
Cum pot să mai ies curat?
Netrebnico, m-ai pătat!
*
C-o mână m-ai mângâiat,
Cu-a doua m-ai ştrangulat!
Azi mă vinzi ca perlă, jur!
Mâine-mi dai şuturi. Joci dur!
*
Generoasă, uneori,
Îmi aduci lauri şi flori;
Mă porţi spre lumini, culoare...
Dulce şi otrăvitoare!
*
Cât să mai jonglezi cu mine,
Ce naiba nu îţi convine?
De ce eşti capricioasă,
Ca năpârca veninoasă?
*
Fii rezonabilă viaţă,
Nu mă vinde ca în piaţă!
Şi nu eşti o riguroasă,
Ci o târfă mincinoasă!
*
Maximă: "Nimeni nu moare virgin, viaţa ne-o trage fiecăruia, măcar o dată!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu