joi, 10 ianuarie 2013

Protestatarii şi Împăratul - Dialog cu solul - Pamflet



Norodul şade în ger,
Strigându-şi oful, durerea,
Împăratul stă lejer,
La o cafea cu Puterea.
Intră un sols-a-nclinat,
Borboane-i s-aştern pe frunte,
Şovăind, a-ngenunchiat,
Şi îl roagă să-l asculte:
-Vino Împărate, afară,
Căci plânge al tău popor!
El răspunde într-o doară:
-Mă doare în cotul... lor!
-Nu te-nduioşează oare,
Că-s bătrâni, se ţin de gard,
Şi se calcă în picioare...
-Le-o fi în case, prea cald!
-De unde?Au îngheţat,
De aceea stau pe-afară,
Căci sărmanii, au sperat,
Că-i mai cald în îmbulzeală.
Şi s-au încălzit cu sânge
De la tinerii răniţi,
Căci jandarmii, poc, i-mpunge
Cu puşcoiu', ba-s loviţi.
Ieşi şi vorbeşte cu ei,
Le-a ajuns la os, cuţitul.
-Mama lor de derbedei...
Care os? Sub barbă, gâtul?
-Măria Ta, te-au votat,
Şi-au pus speranţele-n tine!
-I-am minţit, i-adevărat,
Votul aşa se obţine!
-Mai redu din taxe-s multe,
Ne strâng, şi ne-am strâns cureaua...
-Te-aş ironiza, hai, du-te,
Hei, îţi cântă cucuveaua!
Ha, ha, ha, iar am glumit,
Lasă-mă să m-odihnesc.
Căscând, adormi subit,
Ce vrei, trai împărătesc!
.........................................
Visează:-Dragi răzvrătiţi,
De n-aveţi ce face-acasă,
Mitingiţi, mărşăluiţi,
Dar mimaţi, căci stau la masă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu