vineri, 18 ianuarie 2013

Iubi, de ai dor de ducă... - Pamflet -



Iubi, de ai dor de ducă,
N-oi jeli ca o năucă!
Du-te unde vei dori,
Că din asta n-oi muri!
*
Ba ţi-oi da vase, cuţite,
Şosetele găurite,
Şi cămaşa ce-o purtai
Când pe vremuri, mă curtai!
*
Şi costumul de la nuntă,
Şi pe mă-ta ce se-ncruntă,
Când mă vede aranjată,
Că ies val-vârtej, pe poartă!
*
Verigheta n-am păstrat-o,
Aia ai amanetat-o!
Şi-ai lăsat-o ca să uiţi,
Că ţi-am tocat ani, şi mulţi!
*
Ia şi gardul, cinci zăbrele,
Ca să faci focul cu ele.
Când ţi-o fi frig fără mine,
Să tremuri ca şi un câine!
*
Am şi curca aia chioară,
Care trage ca să moară;
Sufletul meu se îndură,
Ia-o şi fă-ţi o friptură!
*
Mărul ăl' bătrân, uscat,
Dacă ţii neapărat
Să ţi-l dau, poţi să îl iei,
Căci rodeşte ca un tei!
*
Ia-mi şi lenjeria toată,
Pe aceea demodată,
Daruri de la mama-soacră,
Smochinita aia acră!
*
Oare ce să-ţi mai cedez?
Am în pod un huhurez,
Ce cântă noaptea de zor,
Ia-l şi duceţi-vă-n zbor!
*
Torcăluş, e mâţa mea,
Nici moartă nu ţi-o voi da!
M-aşteaptă când vin acasă,
Numai ea mi-e credincioasă!
*
M-ai înlocuit?... (Ce zmei!)
Să i-o dai şi lui Grivei,
"Piesa înlocuitoare",
Numai să nu-i dea turbare!
*
Ştii grătarul ruginit,
Pe alocuri găurit?
De-ţi iei mândra, iubiţel,
Perpeleşte-o-ncet, pe el!
*
Ba prăjeşte-o foarte bine,
Că s-a băgat peste mine,
O urâtă şi o chioară,
Ce o vezi castă-fecioară!
*
Nu-s tristă! Vă meritaţi,
Semănaţi ca nişte fraţi!
Eu am suflet bun şi mare,
Şi te-oi da cu lumânare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu