vineri, 11 ianuarie 2013

Coada tot sus! - Fabulă



O capră zveltă, frumoasă,
Crezându-se o crăiasă,
Îşi purta coada pe sus,
De-l pufnea râsul pe Urs,
Când vedea că e râioasă,
Şi-o ţinea în vânt făloasă!
Ba, ducesa zvăpăiată,
Avea straşnic chef de ceartă,
Cu Nela, o oaie creaţă,
Şi de fel cam şugubeaţă.
-Bleagă, "supusă de turmă",
Ce mergi cu dulăi pe urmă,
Vara pe arşiţă mare,
Toropită rău de soare;
Mulsă-n zori, la prânz şi seară,
Uite-aşa vară de vară,
Pe când eu sar peste ţarc,
Arcuită ca un arc!
Pasc din iarba cea mai grasă,
Beau din apa răcoroasă,
A izvoarelor de munte,
Tu din bălţile stătute!
Nela scuturându-şi lâna,
(Ce-i vine să-i tragă una,
Peste coada ei râioasă,)
Şi-i şopti prietenoasă:
-Mi-o fi viaţa cum zici tu,
Ai dreptate, nu zic nu!
Dar în turma de mioare,
Eu am protecţie mare:
Dulăii sunt paznici buni,
Ce să mai zic de stăpâni?
Ne mulg, dar ne ocrotesc,
Şi de fiare ne păzesc,
Pe când tu...N-a terminat,
Căpriţa sări din ţarc.
-Invidioasă supusă,
Replică, şi a fost dusă!
Agitaţie în turmă,
Toate oile-s spre strungă.
Nela văzând grozăvia,
Zbieră de vui câmpia!
Căpriţa cea mândră tare,
Căzu lupului în gheare,
Care-acum o sfâşia;
Muribunda horcăia,
Cu ochii spre Nela care,
O privea cu groază mare.
Lupu-a tras de ea, a tras,
Pân' pielea a mai rămas!
Despre coadă nu v-am spus?
A rămas râioasa-n sus!
*
Ca o morală:
*
Cât de "pierdută" o fi,
Capra, hei, nu chicoti,
Coada tot în sus o ţine,
Să se vadă râia bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu