duminică, 6 decembrie 2015

Procesul greierului cu furnica / Recidivă - Poveste în rime

Greierul ce a furat,
Cică a recidivat...
S-o luăm încetişor,
Cu procesul, fraţilor!

Un greiere şi-o furnică,
De-o vreme se judecă,
Că-i furase-n zi lumină,
Un bob negru de neghină.
El jură că n-a furat
Şi că-n sac nu a umblat.
Ea ţâfnoasă-a replicat:
-Cine-a zis c-a fost în sac?
Nici n-am apucat să spun
Unde îl ţineam. Băiete,
Te-ai dat de gol pe-ndelete!

Preşedintele-Gândac,
Un bărbos precum un dac,
Îi ascultă, chibzuieşte,
Pe sub ochelari priveşte,
Şi întreabă răspicat:
-Ia spune cum a intrat
Greierul la tine-n casă?
-Cu stimă, nu-s lenevoasă,
Şi-am plecat ca altă dată,
Să strâng frunze de-o salată,
Că la tăliuţa mea,
Nu îmi permit altceva!
El, hoţeşte, prin pridvor,
Furişându-se uşor,
A dat iama în cămară,
Luând neagra bobuşoară.
Uf, cocoaşă am în spate,
De la boabele cărate!
Nu e drept că-s mititică,
Cum este orice furnică!
Şi mă spetesc, vai de mine!
Şi vine "domnul Ruşine",
Luându-mi ce am trudit,
Copiii mi-a flămânzit!

-Greieraş frumos, lucios,
Furtu-i lucru ruşinos!
Dacă eşti împricinat,
Precis că eşti vinovat!
Neghina din sac lipseşte,
Biata furnică boceşte...
Recunoaşte c-ai furat
Şi poate vei fi iertat.
Ori o pedeapsă uşoară,
Ce-o să ţină doar o vară.
Spuse domnul Preşedinte,
Amintind de jurăminte.

-Cu respect, don' Preşedinte,
Parcă mi-am adus aminte!
Am intrat cu gând curat,
Un bob să-mi fi-mprumutat,
Iar ea nu era acasă,
Şi m-am cocoţat pe masă,
Să văd dacă cumva vine,
Şi cum mă chiteam, ştiu bine,
Zăresc prin geam la cămară,
Un săcşor pe-o policioară.
Iertare, vă rog frumos,
Dar de fel sunt pofticios!
Şi-am luat, dar mort de frică,
O neghină. Cea mai mică!

-Bravo, greieraş! Aş vrea
Să-ţi reduc pedeapsa, da...
Însă aş încuraja
Hoţia în breasla ta!
De mâine să te apuci
Să stângi boabe şi să-i duci
Furnicii, două pe zi,
Până frunza o foşni.

De recidivezi cumva,
Doar în sol vei mai cânta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu