duminică, 6 decembrie 2015

Baie în cană - Poezie pentru copii

Ast' noapte un şoricel,
Vesel, dansa singurel,
În papuci şi pijama,
Şi pleosc! fix în cana mea!

Noroc că e cana mică!
Şoricelul se ridică,
Ca să iasă la liman,
Ghinion, huştiuliuc! iar.

Murat tot şi speriat,
Privea disperat spre pat.
Spera c-o să mă trezesc,
Şi-nsetată...să-l zăresc.

Eu, somn lin în pătucel...
Sărmănelul şoricel,
Dezolat şi agitat,
Capul brusc şi-a scuturat,

Împroşcând stopi peste tot!
Eu mă ridic într-un cot,
Şi ţintesc tavanu-nalt,
Oare-i spart şi a plouat?

De unde picuri de apă?
Şoricuţu' "Chiţ!" se saltă,
Iar când îl văd zgribulit,
Somnul iute mi-a pierit!

L-am certat pe şoricel.
Alt loc nu găsise el
Să se scalde? Deh, socot,
Să-l hrănesc cu un pişcot.

Acum şade cuminţel,
Învelit c-un prosopel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu