miercuri, 8 septembrie 2021

Parcă mă botează Prutul - autor Aurora Luchian

 





 

Biciul ploii furibunde mă lovește fără milă,

Peste trup se scurge apa, tălpile frământă lutul,

Pământeană temporală o primesc pașnic, docilă,

Iar din cap până-n picioare parcă mă botează Prutul.

 

Ieri, au înflorit salcâmii, deși-i toamnă-n calendare,

Mai primesc o sevă nouă, ștergând frunza de paloare,

Vezi, zvâcnește încă viața printre gâze-n suspendare,

Doar că-n nopți întunecate frigul mușcă, luciul moare.

 

Gravi și mișcători în vânturi, ce rostogolesc rugină,

Codrii pregătesc în foșnet păturile migratoare,

Ce din petece brodate, se aștern lângă tulpină,

Și de-atâta frumusețe voi uita ce dor mă doare…

 

Ca să mă desprind de culpă, merg la râu să-mi spăl din lut,

M-au clătit toți afluenții, m-am rebotezat în Prut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu