sâmbătă, 5 iulie 2014

Răzbunarea lui Melinte - Pamflet


Sunt Melinte, slab, cuminte,
Ce-am rămas doar cu un dinte,
Când nevasta, cap făr' minte,
Mi-a dat  să mănânc plăcinte.
.
Îmi zici că plăcinta-i moale?
La soţia ta, se pare!
Căci a mea, Doamne mă iartă,
Făcu aluat de piatră.
.
Recunoştinţa din mine,
Vrea s-o răsplătească bine.
I-am adus, să spele rufe,
Apă din bălţi, de sub tufe.
.
A plouat vreo patru zile,
S-a strâns mâlul, multe kile!
Şi-am pus-o într-un lighean
Să spele...sper, că vreun an!
.
Ce-a urmat... Nu-s căpcăun!
Le clăteşte şi acum,
Şi-a trecut o săptămână.
Se credea doar ea, nebună?
.
Ieri mi-a spus că nu sunt lemne,
Să facă ciorbă, pesemne,
Că mâncase prune crude;
I-am tăiat doar sălcii ude.
.
Cinci ore îngenunchiată,
A lăcrimat lângă vatră,
Suflând, gata să plesnească,
Focul să îl înteţească!
.
Nici scânteie, foc, jăratic...
Ea mă crede tont, lunatic,
Să-mi dea ciorbe din susai,
Şi fripturi din broaşte? Vai!
.
Eu par molcom ca şi tata,
Dar când mi se pune pata,
Semăn cu mama, leit,
Spuneţi, cât să mai înghit?
.
Mi-a tot dat "răbdări prăjite",
Pâini ca roca-nţepenite;
Fripturi din pui de gutui,
Tocăniţe amărui...
.
M-a lăsat făr' bărbăţie,
Când m-a îmbăit în vie,
Multe ore, sub un nuc,
În curent...şi-s eunuc!
.
Cât am fost îndrăgostit,
Am răbdat şi n-am crâcnit!
Doar că de aşa iubire,
Cert că mi-am venit în fire!
.
Azi fu ultima răsplată!
Îi făcuşi o ciocolată
Din piper, pământ şi zgură,
Acum şi ea-i cheală-n gură!
--------------------------------------------
Nu-i răzbunare! Răsplată!
Nu rămân dator vreodată...
Gata, mă simt împăcat,
I-am copt-o ca un bărbat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu