sâmbătă, 5 iulie 2014

Gospodina lui Melinte - Pamflet


Sunt nevasta lui Melinte.
Gospodină şi cuminte,
Ştiu să fac nişte plăcinte,
Cu răbdări prăjite-sfinte!
.
Friptura e mai gustoasă!
Dau o fugă după casă,
Şi tai un pui de gutui,
Şi mâncăm... Ia pofta-n cui!
.
Ciorba e o bunătate,
Aromată, cu de toate:
Troscot, brusture, trifoi,
Vă poftesc, gustaţi şi voi!
.
Şi tocana-mi iese bine.
Jur că o zvârlii la câine,
Şi-a urlat, schelălăit,
Într-o oră a murit!
.
Dar nu cred că de la ea,
Stomacul îl chinuia,
Căci i-am dat o musaca,
De nici porcul n-o mânca!
.
Cred că a fost otrăvit,
De vecinul, un smintit!
Îl hrănea ca în reclamă,
Cu granule, ori cu zeamă...
.
Lasă-l în colo de câine!
Ştiu a frământa şi pâine,
De-l făcui pe-al meu Melinte,
Chel în gură, făr' un dinte!
.
Cum să fie ca o piatră?
Făcuşi cu reţeta, iată:
Sare un bulgăre mare,
Apa clocotită tare,
.
Numai o căniţă, fină,
La cinci kile' de făină.
Şi frământ c-un melesteu,
Iar apoi cu Dumnezeu!...
.
Aş expune-o şi-n muzeu,
Dar am temeri, aoleu,
Dacă hoţii vor da iama
Ca-n tablouri? Să iau seama!
.
Gospodină-s spun cinstit,
Cert că-s de nepreţuit!
Dar de ce oare, Melinte,
Mă-njură de cele Sfinte?!
.
Un scrântit şi-un terminat!
Că de când ne-am cununat,
L-am băit de drag, sub nuc,
Iar de-atunci e..eunuc!
--------------------------------------
Hei, nu sunt eu, gospodină,
De ce-mi caută pricină,
Şi mă drăgăleşte-n pumni?
Bărbaţii, nişte nebuni!
.
Îndărătnicul Melinte...
I-am dat rece, când fierbinte,
Ba l-am opărit pe gât,
E şi eunuc şi mut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu