vineri, 3 octombrie 2014

Aş fi vesel da-s sărac / Nu-s nici om, dar nici gândac! - Pamflet


Toţi şuşotesc că-s posac,
Aş fi vesel da-s sărac.
De joi n-am mai mâncat bine,
Şi-atunci resturi de la câine.
.
Jigăritul se descurcă.
A rupt prin vecini, o curcă,
Şi-a-ndopat-o furişat,
S-a-ndurat şi mi-a lăsat:
.
Trei oscioare şi-o aripă,
(Am înfulecat în pripă!)
Iar ghearele le-am păstrat,
Dar Pufi mi le-a furat.
.
E un leneş de motan,
Şterpeleşte tot ce am!
De şoareci nu se îndură,
Mama lui de corcitură!
.
Vara-i bine căci găsesc
Verdeţuri câte poftesc!
Îmi fac salate, vreo trei,
Chiar şi din frunze de tei!
.
Un secret, (Nu-s vorbe-n vânt!)
Scormonesc negru-pământ,
După rădăcini amare,
Şi le mănânc doar cu sare.
.
Uneori mă înfior,
Spun şi rugi, crezând că mor.
Mi se face gura, pungă...
Ei pe naiba-s într-o dungă!
.
Dragilor, când foamea roade,
Mănânci şi ce nu se cade.
De cât să mori închircit,
Mai bine numit "Ţicnit"!
.
Am pus gând rău la broscoi,
Cred că-s dulci, gustoşi şi moi;
Zău, m-aş delecta cu ei,
Ca să nu-l tai pe Grivei!
.
Am o poftă de friptură,
Salivez, am rouă-n gură!
La furat nu pot să merg,
Că-s cinstit, fricos şi bleg.
.
M-aş ruga de moartea mea,
Să vină ca să mă ia,
C-o să-i fiu fidel, un Sfânt,
Cum am fost şi pe pământ.
.
Însă ştiţi de ce n-o chem?
Nu am rude şi mă tem,
Că la morga voi rămâne,
Cu alţi schilozi peste mine!
.
Auzii întâmplător,
Căci săracii care mor,
Zac ca şi la abatoare,
Pe la morgi, goi...O splendoare!
.
Las' când vine primăvara,
Muguraşi voi mânca seara,
La dejun o păpădie,
Şi la prânz pasc pe câmpie!
............................................
Aş fi vesel da-s sărac,
Nu-s nici om, dar nici gândac!
Şi în orice dimineaţă,
Mă pipăi dacă-s în viaţă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu