marți, 17 martie 2015

Prin condurii primăverii - Poveste în rime



Din săcşorul cu jăratec,
Vindecat de anemii,
Vioi, cald şi şturlubatic,
Astru scoase raze, tiii!
Să le numeri, de-ţi doreşti,
Închizi ochii că orbeşti.
Geme râul şi în grabă
Se scurge învolburat.
Un arici trecând cu treabă,
Observând că-i bosumflat,
Pâşa, pâşa, se feri,
În zadar, tot îl stropi!
Două vulpi stăteau la vorbă.
Una c-un răţoi în sac,
Se fălea că-şi face ciorbă
Dintr-o curcă şi-un gânsac,
Iar cu varză, pe răţoi...
-Hoaţe! strigă un bărzoi.
Clămpăni din pliscul care
Ţinea un broscoi umflat,
Şi zbură de supărare,
Că uitucul l-a scăpat.
Un gândac ivit din sol,
Ameţi şi-i rostogol.
Bursucel, pe nas c-o zgaibă,
Repara un gard stricat,
Şi năuc căta o şaibă,
-Unde-i Doamne? Ce căscat!
Martin, un vecin tăcut,
Îi dă alta cu-mprumut.
Sub o şubă putrezită,
Înjghebată din talcioc,
Un hârciog cu laringită,
Chiţăia cu mare foc:
-Zică toţi că-s derbedeu,
Eu ies numai în maieu!
Şi-a ieşit în fremătare...
Eu ascunsă într-o floare,
Am privit, m-am minunat,
Şi cu vervă am notat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu