sâmbătă, 22 august 2015

Poveste dintr-o vară


S-au desfofolit scaieţii,
S-au răscopt pe rând bureţii,
Mohorul uscat foşneşte,
Vântul, spicul, risipeşte,
Iar un brusture bătrân,
Şade prăfuit în drum.
O stăncuţă minionă,
Zăpăcită şi afonă,
Scoate sunete prin ramuri,
De stau greierii la geamuri,
Curioşii şi strigă toţi:
-Ţipi de parcă vezi doar hoţi!
Şopteşte şi greieriţa:
-Eu îmi legănam fetiţa,
Şi a tresărit şi plânge.
O saltă, la piept o strânge,
Şi-o alină-ncetişor:
Taci cu mama, puişor...
Îşi luă zborul, stăncuţa.
Furnica şi mămăruţa,
La izvor, într-o hârtoapă,
Se spală şi se adapă,
Că astru-i dogoritor,
Frige ca şi în Cuptor.
Dintr-un fag, pe-o rămurică,
Şuieră o păsărică,
Şi prelung, ca într-o dramă...
O lăcustă cu năframă,
Verzuie, din borangic,
S-a dosit sub altângic. 
Pe lângă volbura lungă,
Musca parcă este ciungă.
N-a putut ţine paharul,
Să-şi bea apa ca şi jarul,
Ce o adună în zori,
Din mijloc curat de flori.
Cum să poţi pe-aşa căldură?
Bolta-n lene, nu se-ndură
Să-şi adune ca o mamă,
Norişorii plin de mană,
Ca să răcorească lin,
Pământul crăpat, martir.
Cum şedeam oftând, tăcută,
La o umbră de cucută,
S-a apropiat prin iarbă,
Şopârla cu niscai treabă,
Şi rosti silabisat:
-Vin la nori de pese sat!
Hai în casa mea de lut,
Ca să scrii tot ce-ai văzut!
Şi-am notat, şi am notat,
Cât ploaia s-a revărsat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu