sâmbătă, 29 ianuarie 2022

Să-mi cer anii înapoi - autor Aurora Luchian

 


🙇‍♀️Să-mi cer anii înapoi - autor Aurora Luchian
Pe cărarea șerpuită, nămolită de la ploi,
M-aș întoarce și desculță să-mi cer anii înapoi.
Mi-aș revendica păpușa, și rochița ce-o cârpeam
După sobă, furișată, când prin pomi o mai rupeam.
Aș mai răscoli sătucul să-mi găsesc motanul drag,
Un grăsun gălbui și pașnic ce mă aștepta în prag,
Să îmi toarcă îndelung, cu vibrații și iubire,
Să-mi arate adorarea, sugestiv, fără vorbire.
Mai aveam sculptată-n tei, o vioară figurină,
Ce o scârțâiam temeinic, dând spectacol prin grădină.
Îmi părea atât de scumpă, și nimeni n-o atingea,
Uneori, doar sora mică, când prin rugăminți, plângea...
M-am întors, toate diferă, oamenii au păr cărunt,
Întâlnind o bătrânică, nu mai știe cine sunt.
Ori vederea e de vină, ori sărmana m-a uitat,
Sau trecând cazoni toți anii, poate și eu m-am schimbat.
Doar în spatele grădinii, pârâiașul subțirel,
A rămas...iar gându-mi spune să-mi las dorul lângă el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu